niedziela, 12 listopada 2017

Gus - Kim Holden

GUS


 [frag.lubimyczytać]
Oto historia Gusa.
Opowiada o zagubieniu.
O odnalezieniu.
I o stopniowym procesie uzdrawiania.

Szczerze mówiąc, nie wiem już jak żyć.
Promyczek nie była tylko moją najlepszą przyjaciółką,
była moją drugą połówką.
Drugą połową mojego umysłu,
mojego sumienia, mojego poczucia humoru,
mojej kreatywności…
Była drugą połową mojego serca.
W jaki sposób człowiek może wrócić
do swoich zajęć, jeśli na zawsze stracił połowę siebie? 


GUS
Książka, która ma być pomocą po przeczytaniu "Promyczka". Bohater przechodzi żałobę po Kate. Nie wie co ma ze sobą zrobić. Pije, zalicza panienki, nie dba o siebie, zaczyna ćpać. I tak w koło Macieje. Jego życie zaczyna się zmieniać, gdy menager zespołu postanawia zatrudnić jako nianię dla Gus'a Scaut. Wydaje się silną, stanowczą, niezależną kobietą. Nic bardziej mylnego, ponieważ nasza młoda wybawczyni także ma pewne problemy. Bohaterowie zaczynają sobie pomagać, wspierać się i zakochiwać. Dodatkowo w tym wszystkim dla Gus'a pomogło pożegnalne nagranie Kate. Dzięki niemu chłopak zaczyna na nowo postrzegać świat, wraca do grania i co najważniejsze odnawia kontakty ze starymi znajomymi.

Książka miała być wsparciem, a przez 1/4 jej zawartości zachowanie bohatera mnie wnerwiało. Wiem, że ludzie różnie radzą sobie z utratą bliskiej osoby, ale żeby aż takie zachowanie miało miejsce? Nie sądzę... Na szczęście książkę ratuje Scaut. Dzięki niej powieść staje się bardziej realna.
Mam mieszane uczucia co do tej historii. Szczerze mówiąc jest bardzo średnia. Spodziewałam się czegoś więcej i czegoś głębszego.

Tytuł: GUS
Wydawnictwo: Filia
Rok: 6 września 2016
Tom: II
Liczba stron: 504
Polecam: 7/10

 

4 komentarze:

  1. Czytałam tylko Promyczka, którym byłam zachwycona. Mam nadzieję, że Gus również mi się spodoba.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie dla mnie książka. Ale do Ciebie jeszcze wpadnę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie spełniła Twoich oczekiwań. Mi akurat bardziej przypadła do gustu niż "Promyczek" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Gus" to moja ulubiona książka Kim Holden :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń