piątek, 8 czerwca 2018

Spętani przeznaczeniem - Veronica Roth

Spętani przeznaczeniem 




Druga część "Spętani przeznaczeniem" zaczyna się w tym samym miejscu, gdzie kończy się pierwsza część. Bohaterowie wraz z przyjaciółmi lecą na planetę Ogra, gdzie chcą się ukryć. Podczas pobytu do Cyry trafia bardzo ważny komunikat, po którym robi się bardzo wielki chaos. Kanclerz Isae żąda kapitulacji planety Shotet. Jeżeli tego nie dokona kobieta doszczętnie zniszczy Thuvhe. Po tej wiadomości Cyra postanawia wysłać informację, że nie zgadza się na takie warunki. Jak gdyby było mało kłopotów, okazuje się, że ojciec Cyry, Lazmet Noavek żyje i postanawia zemścić się na wszystkich, którzy staną na jego drodze.

No dobrze. Podsumowując dwa tomy. Szczerze? Trzeba przyznać jedno. Ta cześć jest o niebo lepsza od pierwszej. Jest tutaj wiele odpowiedzi na pytania, które zadawałam sobie przy pierwszej części. Jest wiele ciekawych zwrotów akcji oraz intryg. Bohaterowie moim zdaniem wydorośleli pod względem podejmowanych decyzji. Nikt nie myślał o sobie lecz o losach innych ludzi. Jest też wiele historii, które wychodzą na światło dzienne, co powoduje, że czytelnik coraz bardziej zżywa się z książką.
Myślę, że warto przeczytać obydwie te części. Ponieważ z tomu na tom autorka robi olbrzymie postępy.  Jeżeli jesteś fanem galaktyk, tajemniczych historii oraz fantasy, to szczerze polecam :)

Tytuł: Spętani przeznaczeniem
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 480
Wydane: 23 maja 2018
Ocena: 8,5/10
Gdzie można kupić: Chodnik literacki

7 komentarzy:

  1. Mam ochotę przeczytać tę serię, ale autorka bardzo zawiodła mnie swoją "hitową" trylogią... Właściwie to ostatnią częścią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak było w przypadku znanej serii Niezgodna, ale rozmawiając z wieloma osobami, które prowadzą bookstagramy, były bardzo zniesmaczone tą autorką i szczerze obawiałam się jej. Jednak czytając Naznaczeni śmiercią i Spętani przeznaczeniem byłam zadowolona z tych pozycji :)

      Usuń
  2. Nie mój klimat, ale widzę, że mam już prezent dla mojej kuzynki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie książki warte czasu im poświęconego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki póki co przymierzam się do pierwszej części :)

    Pozdrawiam!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się odrobinę bardziej pierwszy tom podobał. W tym wszystko było takie oczywiste i przewidywalne. Ale ogólnie miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z najlepszych książek, jakie ostatnio przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń