wtorek, 12 grudnia 2017

Czerwona królowa i Szklany miecz - Victoria Aveeyard

 Czerwona królowa 


[lubimy czytać] 
Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. – Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?

W cyku "Czerwona królowa" poznajemy dwa światy. Czerwonych i Srebrnych. Do pierwszego świata należy Mare Barrow, która specjalizuje się w kradzieżach. Z dnia na dzień dziewczyna jest coraz bliżej wstąpienia do poboru wojskowego. A z wojska wprost na wojnę. Pewnego razu podczas wieczornej kradzieży, na ofiarę wybiera sobie młodego chłopaka, który łapie ją na gorącym uczynku. Chłopak ( Cal) postanawia pomóc jej w ucieczce przed wojną. Następnego dnia do domu Barrow pukają Srebrni, aby zabrać dziewczynę na służbę na dworze królewskim. Jak wielkie jest jej zdziwienie, kiedy dowiaduje się, że owy chłopak, który miał być jej ofiarą, tak naprawdę jest synem króla i następcą tronu.
Cal jest Srebrnym i przede wszystkim pierwotnym synem króla. Jego całe życie składa się z nauk dyplomatycznych, etycznych, walk i jak dowodzić wojskami. W dniu, w którym Mare zaczyna pracę u króla ma odbyć się przyjęcie, na którym zostanie wybrana przyszła królowa dla Cala. Podczas pokazów Srebrnych zdarza się pewna sytuacja, w którą zostaje wplątana młoda Barrow. Ten pokaz zmieni całe życie dziewczyny oraz przyszłego króla.

Czytając te dwie książki byłam zafascynowana mocami Srebrnych. Autorka ma zdecydowanie rozbudowaną i kreatywną wyobraźnię. Posiada lekkość w pisaniu. I tutaj moje pozytywne strony się kończą. Szczerze mówiąc. Zaczynając czytać drugą część powieści Aveyard, zastanawiałam się kiedy ją wreszcie skończę. Rozwiązywanie i zapobieganie problemom były tak przewidywalne, że odechciewało mi się czytać. Pomimo nietuzinkowym zdolnościom Srebrynch, książka była najzwyczajniej w świecie nudna. Niestety autorka zraziła mnie sobą tak bardzo, że z pewnością nie sięgnę po inne jej książki. A co najgorsze - zniechęciły mnie do przeczytania pozytywne recenzje, które w 90% były naciągane :(

Tytuł: Czerwona królowa
Wydawnictwo: Otwarte
Rok:  18lutego 2015
Tom: I i II
Liczba stron:488
Polecam: 5/10

4 komentarze:

  1. Do przemyślenia. Być może w przyszłości się zdecyduję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się dwie pierwsze części bardzo podobały, ale 3 ma tak słabą opinie że nie mogę się zmotywować do kupienia :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam, nie jest to wybitna seria, ale da się przeczytać :D Mimo wszystko, czwarty tom raczej przeczytam :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń