poniedziałek, 16 marca 2020

Cisza białego miasta - Eva Gracia Saenz De Urturi

Cisza białego miasta - Eva Gracia Saenz De Urturi



,,Cisza białego miasta" - to pierwsza część trylogii Białego Miasta, która rozgrywa się w północnej Hiszpanii. Dochodzi tam do podwójnego morderstwa młodych ludzi. Pewnie byłaby to kolejna sprawa dla organów służby, gdyby nie fakt, że ta zbrodnia jest identyczna jak 20lat temu. Schody zaczynają się w momencie, w którym okazuje się, że za mordy nie jest odpowiedzialny, siedzący już w więzieniu za poprzednie takie zbrodnie morderca. Co dziwne, Tasio (skazaniec) oferuje swoją pomoc w ujęciu sprawcy tylko dlatego, e za wszelką cenę chce udowodnić swoją niewinność. Całą sprawą zajmuje się hiszpańska policja wraz z profilerem Unai Ayala oraz jego partnerka Estibaliz Gauna. Niestety śledztwo tkwi w miejscu, a co najgorsze - są kolejne ofiary.  


Cisza białego miasta wzbudziła bardzo duże zainteresowanie wśród osób na instagramie. Postanowiłam odczekać chwilę z książką, aby nie ulec podziwu jaki pojawił się na blogach...
Zacznę od tego, że książkę czyta się dość ciężko ze względu na nazwę miast, osób, ale przede wszystkim, że trzeba się na niej skupić, aby nie przeoczyć żadnej informacji. Jednak nie uznaje tego za coś złego. Kolejną rzeczą, na którą zwróciłam dużą uwagę to fakty historyczne zawarte w książce. To zawsze będzie coś co powoduje, że książkę pochłaniam od deski do deski, niezależnie od zawartości. Efekt ten zapewnia mi przeniesienie do innej rzeczywistości i dostarcza mi jakiś nowych ciekawostek. Kolejny plus będzie odnosił się do sprytu i łączenia wątków przez Ayala. Autorka doskonale zbudowała tą postać. Z pewnością każdy kto sięgnie po tą lekturę zaprzyjaźni się z Unai. Minusem zaś będzie wątek romansu głównego bohatera. Jak dla mnie był on tak błahy i krótki, że aż zbędny. Jednak nie odbija on jakoś dużego piętna na książce.

Teraz rozumiem dlaczego ta książka podobała się takiej liczbie czytelników... Doskonały kryminał, magicznie przedstawione miasto i dodatkowo kilka informacji o nim oraz ta historia... Polecam, jeśli jeszcze nie czytaliście!
A ja zabieram się za drugą część :)  

Tytuł: Cisza białego miasta
Wydawnictwo: Muza
Wydanie: 2019-02-27
Tom: 1
Liczba stron: 569
Polecam: 9/10 
Gdzie można kupić? Muza
 
Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu: 
 
   

1 komentarz:

  1. Mam wielką ochotę poznać tę serię i mam nadzieję, że uda mi się to już niedługo. 😊

    OdpowiedzUsuń