środa, 21 czerwca 2017

Kroniki Jaaru Księga Luster - Adam Faber

Gdyby Harry Potter był dziewczyną, nazywałby się Kate Hallander!​ ​​

Kate jest typową nastolatką. Mieszka u swojej ciotki w Londynie​ i wiedzie spokojne życie. Pewnego dnia staje na progu tajemniczego sklepu pełnego czarodziejskich przedmiotów, od właścicielki którego otrzymuje Księgę Luster. Dziewczyna rzuca miłosny urok na przystojnego Jonathana, lecz czar skutkuje zupełnie inaczej, niż by tego oczekiwała. Kate trafia do Jaaru, krainy zamieszkanej przez magiczne stworzenia.

Fion jest ferem, baśniową istotą. Jego stosunki z ojcem są coraz gorsze, więc w akcie buntu opuszcza dom, by odnaleźć przypisaną mu czarownicę. Wpada w ręce niebezpiecznej nimfy Erato​ i przez swoją naiwność wprowadza do świata magii wielki zamęt.

Tymczasem w Londynie ciotka dowiaduje się, że ze sklepu pani Selene zniknął magiczny kamień o potężnej mocy. Czy uda się go odnaleźć? Jak Kate, początkująca wiedźma, poradzi sobie w świecie Jaaru, mając u boku ekscentryczne fery i wyniosłego jednorożca? I co tak naprawdę skrywa plan nikczemnej Erato? 



Kroniki Jaaru to powieść fantastyczna, która posiada w sobie dwa odrębne światy, a jednak ze sobą spójne. W świecie rzeczywistym - ludzkim, poznajemy Kate, która w raz ze swoją ciotką mieszka w Londynie. Jest (jak jej się wydaje) zwykłą siedemnastoletnią dziewczyną, która w raz ze swoją rudą przyjaciółką Mel uczęszczają do szkoły. 
W świecie fantastycznym poznajemy postać Fiona, który jest ferem. Zamieszkuje on krainę Jaaru. Znajdują się tam istoty nadprzyrodzone tj. wcześniej już wymienione fery, nimfy oraz jednorożce. 
Kate pewnego dnia po uzyskaniu magicznej Księgi dowiaduje się, że jest czarownicą i że połączona jest z nikim innym jak z Fionem. Chcąc czy nie chcą Kate zostaję wciągnięta w pewien błąd Fiona, który muszą wspólnie naprawić. Czy im się to uda? Czy może niewiedząca o sobie młoda wiedźma nie zdoła pokonać starcia z inną nadprzyrodzoną istotą i zginie?

Czytając tą książkę - w ogóle się nie nudziłam. Książka posiada w sobie tyle akcji, że z każdą stroną coraz ciężej się oderwać, ponieważ jest tak wielka chęć dowiedzenia się co znowu przytrafi się bohaterom. Najbardziej w książce złapało mnie za serce to, że pomimo przeciwności Kate potrafiła zaprzyjaźnić się z Jawisem. Była to krótka, ale bardzo zażyła znajomość. Jednak co mi się nie spodobało, to to że zwierzęta giną (jestem wielkim obrońcom zwierząt). I kiedy czytałam o tym, że te biedne zajączkowe istoty giną, to aż moimi emocjami szargało. Jednak tłumaczyłam to sobie tym, że to tylko fikcja, i że tak naprawdę nic im się nie stało :D
Powieść jest lekka, młodzieżowa i wciągająca. Mogę śmiało ją polecić na te piękne upalne dni :)

Tytuł: Kroniki Jaaru Księga Luster
Wydawnictwo: Czwarta strona
Rok: 2017
Liczba stron: 451
Polecam: 9/10



​​

12 komentarzy:

  1. Chcę przeczytać, chociażby ze względu na porównanie do Harrego Pottera!
    aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie widziałam tutaj praktycznie żadnego porównania do Harrego. Jedynym wyznacznikiem między Kroniką a Harrym to jest magia nic więcej :) Ale książkę tak czy siak warto przeczytać bo jest przyjemna :) Polecam

      Usuń
  2. Interesująca książka z przepiękną okładką. Jeśli wpadnie mi w ręce, z pewnością przeczytam. :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Avenity z bloga Myśli zapisane

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mam w planach sięgnąć po tę książkę. Mam nadzieję, że mi się to uda. Bardzo mi się tu, u Ciebie podoba, obserwuję i zostaję na dłużej. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie mnie ciekawi ta książka :D Harry'ego Pottera uwielbiam, więc Kroniki też na pewno mi się spodobają :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje się wspaniałą powieścią z równie magiczną okładką. Jednak obawiam się, że jest przeznaczona dla młodszych czytelników.

    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie na konkurs. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Żadna książka według mnie nie ma ograniczeń wiekowych :) pomimo swoich 20 kilku lat lubię się czasem "cofnąć" dla zdrowia duchowego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do śmierci jakichkolwiek istot, myślę, że jest to temat, który warto poruszać w książkach, oczywiście, jeśli jest odpowiednio przedstawiony. Każdy z nas w końcu dowiaduje się, że życie nie polega jedynie na przyjemnościach, a utrata bliskich jest nieuchronna.
    Nie mogę się doczekać, aż będę miała okazję przeczytać tę książkę!
    http://favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się ciekawa, w dodatku okładka piękna, może po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Magiczna książka <3

    Zapraszam do siebie :) wyczytacmarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam dzisiaj jedną recenzję tej książki i bardzo się nią zaciekawiłam. Twoja pokazała mi, że na prawdę warto ją przeczytać :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią podsunę tytuł mojej młodzieży, ta przygoda czytelnicza powinna ich zainteresować. :) A później może i ja się na nią skuszę. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń